- Stråkoktetter – inte bara Mendelssohn
- En woke Trollflöjt – vill vi ha det?
- Om forskellen på dansk og svensk spillestil i spillemandsmusik
- Stravinskij och visionen om det optimala instrumentet
- Om vad handlar Parsifal?
- ”Vet du vad du såg?”
- Klingsors blomsterflickor x 2
- Igor Stravinskij – berättelsen bakom bilden
- Wagner og Schopenhauer – et resumé
- IGOR berättar för BOB
- Lönar det sig att bli operasångare?
- Hon skrev in sig i den moderna jazzhistorien
- Varför Butterfly ändå spelas
- Pelléas gåtfulla klarhet
- Stor, gammal opera blev modern kammaropera
- Renässans för fransk opera
- Rucklaren på Jylland
- Wagners antisemitisme og Wagner som protonazist
- Om repriser – apropå Gert Cervin (1958)
- Ett bidrag till REPRISERNAS FILOSOFI
- Hur såg Frédéric Chopin ut egentligen?
- AÏDA – triumfmarcherende dystopi
- Teser om ”Parsifal”
- Flygeln som musikinstrument och statussymbol
- Lisztporträtt och ett svenskt öronvittne
- Jonas Knutsson: Varierad, inte splittrad
- En tenoridol i Stockholm 1849
- Den gamla damen vid cembalon
- Hugo Rosén om Wagners livsverk
- Vem var Hugo Rosén?
- Hugo Rosén om Wagners livsverk – Innehållsförteckning
- Wagners livsverk – en studie. INLEDNING
- Wagners livsverk – en studie. I FORMEN
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (Inledningsord)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (1)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (2)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (3)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (4)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (5 – I)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (5 – II)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (5 – III)
- Wagners livsverk – en studie. II INNEHÅLLET (5 – IV)
- Opera, ekonomi, globalisering och ny start
- Vem firar Engelbert Humperdinck?
- 1871 års män – Mahlerpionjärer på skiva
- Hon tolkar Vilnius’ själ med musik
- Från “Teatrofon” till Met i HD: 130 år av livesändningar
- Är opera alltid bäst på operan?
- Konserter och opera efter pandemin
- Långt före GöteborgsOperan: svensk operetthistoria